یک جوووون بی مغز

درگیری هایی بین سر انگشتان یک بی مغز و کیبورد

یک جوووون بی مغز

درگیری هایی بین سر انگشتان یک بی مغز و کیبورد

سفر نامه

جاتون خالی چند روز اول عید رو به دعوت یکی از دوستان خانوادگی رفته بودیم دزفول. 

اولش که نمیخواستم برم اما بعد گفتم برم یه تحقیقی هم بکنم ببینم این جوووونم چی چی میگه(یه چیزایی میگفت که دیگه جرئت نداره بگه.) 

خلاصه چند تا نکته بگم و برم. 

اولا که خیلی دمشون گرم. خیلی مهمون نواز بودند.صمیمی و خودمونی. من که خیلی راحت بودم. 

شهر قشنگی بود. از اون شهر هایی که اگه انقلاب نشده بود و شاه خدا بیامرز نرفته بود خیلی آباد تر و با کلاس تر بود. 

فرودگاه که داره. پایگاه جنگنده های هوایی هم داره. رودخانه دز هم که ایول داشت مخصوصا با پل هایی که در زمان شاهان به ترتیب ساخته شده بودند. رضا خان که دمش گرم خوب پلی داشت اما پسرش خیلی پل شیک تر و هیکلی تر و با کلاس تری داشت که کنارش یه پل شناور از زمان جنگ هم بود. 

و اما پل هایی که در زمان امام و این یکی شاه آخر ساخته شدند یکی از یکی بی کلاس ترند و در مقابل دو تا پل قبلی سوسک هستند. 

کنار رود خانه خیلی جای قشنگیه اما بازم حیف که شاه رفت و سرعت زیبا سازیش کند شد.یه سد تنظیمی هم دارند. 

سد دز در رو هم که محمد رضا شاه ساخته و اسمش هم سد محمد رضا شاه بوده که این نامرده کردندش سد دز(آخه بگو شما که خیلی دزد ترید نامردا) 

ساخت سد دز در سال ۳۹ شروع شده و سه ساله هم تموم شده و عجب عظمتی داره. دم ایتالیایی ها گرم. در زمان جنگ راکت عراقی بهش خورده و یه خش هم بهش ننداخته. 

سد کرخه رو هم در زمان اکبر شاه ساختند که بدک نبود. 

راستی سد دز در اون زمان ۵۰۰ میلیون تومن هزینه داشته و ایتالیا یی ها ساختندش و پایگاه رادار و ضد هوایی هم داره. 

 خسته شدم . بقیش رو بعدا مینویسم.

نظرات 10 + ارسال نظر
دوست پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:25 ب.ظ http://5saljafa.blogfa.com

با سلام حلول سبز ترین فصل سال بر شما مبارک!
حضورتان را ارج می نهیم.[گل]
http://5saljafa.blogfa.com

فرزاد کافه چی پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:21 ب.ظ http://cafepechpech.blogsky.com/

کی گفته من از خیر دزفول گذشتم؟؟!
میخوام برم یه جایی که یکی منو از سیگار ترک بده!!! شاید دزفول این اتفاق بیوفته :))
:.
درضمن...دیگه وبلاگت نمیام... نظر هم نمیدم...تو وبلاگ خصوصیم هم دیگه واست چیزی نمی نویسم

من برسم خوابگاه تو رو ادبت میکنم که یاد بگیری اینقدر منو داغون نکنی.
کاش میشد بنویسم ولی نمیفهمی که من حداقل با تو یکی باید تمام رخ حرف هام رو بزنم.
همه چیز رو برات میگم به شرطی که با این نوشتن هات دلم رو پودر نکنی و بزاری یه چیزی بمونه برام

ندا شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:19 ق.ظ

هر چی بود گذشت
امیدوارم امسال سال خوبیییییییییییییییییییییییییییی برای شما باشه
شاد باشییییییییییییییییییییییی

خدا رو شکر.
منم امید وارم هر روزت از دیروزت بهتر باشه.

ندا شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:22 ق.ظ

راستی
سیاسی نوشتی فیلترت نکنن؟؟؟!!!!
نه نه خدا نکنه
زبونتو گاز بگیر!!۱

خوب شما یه نام و نشونی آدرسی چیزی بده که اگه فیلترم کردند خبرت کنم .

ندا یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:05 ب.ظ

اینم از ادرس

ممنون
اگه وبلاگ هم داری رد کن بیاد میخام بیام مهمونی.

ندا یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:09 ب.ظ

مجبورم که اسمم رو اینجا الکی بنویسم.اینی که می بینی اسممه.

اشکل مشکل نداره بانو من قبولت دارم.

جوووونور دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:59 ق.ظ http://joooonevar.blogspot.com

سلاملیکم سلاملیکم
ای جوووووووووووووووووووووون
میبینیم که حرف رهبرتان را حسابی گوشیده اید!
اینهمه فعالیت مضاعف!!!!!!!!!
آنهم در این تعطیلات نوروز!!!!!!!!!!!!!
خدا به خیر کند...عجب حرف گوش کن بودید و ما نمی دانستیم...
قربانتان گردیم چرا اهل و عیال اسمال آقا را در وبلاگتان ندارید که در کتابتهایمان از آنها استفاده نماییم؟...
هر چه سریعتر خانواده ی اسمال آقا را به عمارتتان بیاورید تا کتابتهایمان ژیگولانه تر گردد

یک سلام و هزاران درود.
به احترام مشتری های عزیزمان و نیز هم جووونمان و بزرگ عمارت دار که شما باشی نوشتم و مینویسم.

نمیسیس چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:11 ب.ظ http://nemissis.blogfa.com

نتیجه میگیریم اون زمان هم کار مضاعف بوده
با این همه پل مل

بله دیگه

الهه/نمیسیس یکشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:10 ب.ظ http://nemissis.blogfa.com

اهان

ما شما رو لینک کردیم تا برای حضور در این مکان راحت تر باشیم

ببخشید دیر شد
منم شما رو لینک کردم ولی متاسفانه مرکز اینترنت ما بلاگفا رو باز نمیکنه و اگر هم باز کنه صفحه نظر دهی رو باز نمیکنه
من هر وقت از بیرون وصل شسدم به شما سر میزنم

ن . . . ! یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ق.ظ

سلام.
لااقل نامردی نمی کردین و می گفتین که سد دز و کرخه مال ذرفول نیست و مال اندیمشک هستش........نکنه بهتون گفتن ماله دزفوله اگه این طوره دروغ محض بوده....هر کس میاد فکر می کنه سد دز و کرخه مال دزفوله....

سلام
والا به خدا من قصدم نامردی نبوده و بدون هیچ گرایش سیاسی نوشتم

منم نگفتم که مال دزفول هستند من فقط گفتم خدا خیر بده به سازنده هاشون.
البته ناگفته نمونه که اونجا خیلی چیزها از دعوا های اینجوری بین دزفولی ها و اندیمشکی ها شنیدم
من که خودم نفهمیدم کی از اندیمشک رفتیم توی دزفول چون خیلی نزدیک هم بودند اما خداییش اون مجسمه ی سر میدون اندیمشک بد جوری آر پی جی رو به سمت دزفول نشونه رفته بود

در هر حال من چاکر شما ام و هر چی شما بگی قبول دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد